maandag 8 oktober 2012

San Saturio

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat het vorige week feest was. De patroonheilige van Soria, San Saturio werd namelijk gevierd. Er waren  wat dingen te doen en te zien, maar we konden niet altijd alles meepikken en zeker ook omdat we pas laat op de hoogte waren. Een huisgenoot van me vroeg me vrijdag of ik zin had om iets typisch Spaans te gaan doen. Ik moest naar de Plaza de toros gaan want er waren corridas, ofwel stierengevechten. Hij vertelde me er uitdrukkelijk bij dat ze de beestjes niet gingen doden, en dat het de laatste keer ging zijn dat we konden gaan kijken want de volgende zou pas plaats vinden in juni. Dus trokken we tegen half 6 naar de plaza de toros, namen een plekje in de zon en zagen zo'n 1,5uur vooral jongeren achter de stieren aanlopen en nog veel harder weglopen.

Er waren een paar jongens die dit blijkbaar nog al hadden gedaan, want ze probeerden het publiek duidelijk te amuseren met zo dicht mogelijk tot bij de stier te geraken, de hoorns vast te nemen en zelfs over het dier te springen. Elke keer bij een gewaagde en succesvolle poging werd er geapplaudisseerd. Helaas waren er ook een paar waaghalzen die te dicht waren gekomen en niet op tijd konden weglopen, met enkele pijnlijke grimassen en zelfs bloed tot gevolg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten